vilse i stan vandrar hon omkring, hon vandrar omkring men hon hittar ingenting...

Dagen började som vanligt, gick upp vid kvart i 6 gjorde mig iordning, kollade lite på tv och åt två kiwis till frukost. Dock ångrade jag att jag inte åt något annat för när jag kom till skolan började magen redan kurra. Haha och de var inte lite den lät, hade muntlig samhällsredovisning idag och när vi satt där med läraren och det var nästan helt tyst så kurrade min mage till ordenligt haha usch hatar när sånt händer! Blev ju inte bättre av att det var slemmiga äckliga potatisbullar till lunch så det fick istället bli fil och en knäckemacka. 

Efter skolan åkte jag in till stan, gick av Rådmansgatan och gick först till optikern och köpte linser sen till stadsbiblioteket för att låna en bok. När jag sen skulle till tunnelbanan gick jag istället till Odenplan som ligger precis där. Men på någon vänster så lyckas jag gå vilse mellan stadsbiblioteket och odenplan(?)! förstår själv inte hur fan jag lyckades men trodde jag gick på rätt gata, och ja gick och jag gick. Jag visste att det inte var så långt att gå men ändå dum som jag är fortsätter jag gå, fråga mig inte varför... men men jag gick säkert en kvart tills jag trodde jag äntligen kommit rätt men icke sa nicke! Jag hade nu ingen blekaste aning om vart jag hade hamnat. Slutade med att jag frågade en kille vart jag var och tog sen buss som gick till odenplan, så efter en lååång, kall promenad och en busstur senare så var jag äntligen vid odenplan! Jag som annars alltid har så otroligt bra lokalsinne, men ne inte idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0